טראמפים

1. כשהייתי חניך בקורס כתבים צבאיים, עשו לנו מין שיעור מזורז ב"וואסח". אמרו שכשנהיה בשטח, חשוב שחיילים אחרים לא יחשבו שאנחנו ג'ובניקים פעורים, הסבירו שיש כל מיני דברים שחשוב להקפיד עליהם, כמו סלנג צבאי או לחיצת יד חזקה. הדגישו במיוחד שלא משנה מה הטמפרטורה בחוץ, אנחנו תמיד חייבים להסתובב עם שרוולים מופשלים כמו חבר'ה קרביים, אחרת יעלו עלינו תוך שנייה.

2. קצת אחרי שנגמר הקורס, אני ועוד צלם מצאנו את עצמינו בבסיס בגולן. זה היה חורף ובחוף קר, אבל שנינו אפילו לא שקלנו לקחת מעיל, כי ידוע שמעיל צבאי הוא סמל הצעירות האולטימטיבי. כשהגיע הערב, שנינו כבר התחלנו לרעוד מקור. ממש. לוחם ביחידה שראה את שנינו, שאל אם אנחנו רוצים מעילים, אמר שהוא בדיוק הולך להביא לעצמו. סירבנו בנימוס והסברנו לו שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמינו לצאת צעירים. הוא התחיל לצחוק. "אני לא יודע מה זה לצאת צעיר" אמר, "אבל אני כן יודע שאם קר לי, אני לובש משהו חם".

3. נזכרתי במשפט הזה בעקבות שיחה שהייתה לי עם מורה אחת, קצת אחרי שדונלד טראמפ נבחר להיות נשיא ארצות הברית. היא הודתה בכנות שבינה לבין עצמה, היא תוהה אם היא שולחת את התלמידים שלה לעולם האמיתי עם כלים שלא מתאימים. הרי היא מלמדת אותם כמה חשוב להיות בני אדם מוסריים והגונים, בזמן שאנשים כמו טראמפ עוקפים אותם מימין ומשמאל. אמרה בייאוש שאולי בכל זאת שווה לשקול כמה שיעורים על מתי משתלם לשקר, אפילו לסכסך טיפה פה ושם. לא תמיד כמובן, רק במקרים חריגים, כמה כלים בסיסים שיעזרו לאנשים להתמודד בפעם הבאה שהם נתקלים בעצמם באיזה טראמפ.

4. והאמת, היא צודקת. גם אני לא ממש יודע איך להתמודד עם כל הטראמפים האלה. מוצא את עצמי עומד מולם חסר ביטחון ומהוסס, שוקל איך להגיב בזמן שנראה שהם כבר הספיקו לכבוש עוד יעד. אבל אם יש משהו שלמדתי מהחייל שהציע לי את המעיל, זה שאין באמת ספר חוקים איך צריך לפעול בעולם הזה. לפעמים האינסטינקט הראשוני חד יותר מכל קוד חברתי, אז אם קר שווה לשים מעיל, ואם אנשים לא מרגישים שלמים להיות קצת יותר כמו טראמפ, הם לא צריכים להיות.

5. ואם יש משהו אחד שאולי בכל זאת שווה לאמץ מטראמפ, זה לוותר על הבושה. לא להתבייש לדבר על רגעים של חוסר ביטחון. על כל סימני השאלה שיש לנו לגבי עצמינו. לדבר בפתיחות על התחושה שבתכלס, הרבה מאיתנו בכלל לא רוצים לקחת חלק בבית הקלפים הזה. לא רוצים להתאים את עצמינו לכללים שאנחנו לא מאמינים בהם. על כל טראמפ אחד, יש מספיק אנשים שבחרו לפעול בצורה שונה. לא צריך לתת לרעש הגדול שאנחנו שומעים עכשיו להפוך אותנו למישהו שאנחנו לא רוצים להיות.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.